Sometimes the hardest thing & the right thing are the same.. ♥

19.12.12


Åh hvor er det bare hårdt for mig at lave det her indlæg, og at skulle skrive det her ned.. Det hele bliver bare så virkeligt.

Jeg beklager at der ind i mellem har været lidt stille på bloggen de sidste par dage. Jeg tog hjem til mine forældre i lørdags, og er der stadig. Min højt elskede hund har været syg de sidste måneder med dårligt hjerte, da hun efterhånden var blevet en "ældre dame" på 13½ år. Hun har derfor fået medicin siden i sommers, som heldigvis har hjulpet hende ekstremt. Desværre var medicinen ikke nok mere, på trods af at vi gentagene gange har forhøjet hendes daglige dosis, selvfølgelig i samråd med dyrlægen.

Min lille Zille havde mistet gnisten i øjnene, hendes hjerte gjorde alt så hårdt og besværligt til sidst, og appetitten var også næsten helt forsvundet de sidste par dage. Vi har gjort alt hvad vi kunne for at hjælpe hende altid, men nu var der bare ikke mere at gøre.. Derfor valgte vi igår at sige farvel, før hun fik det værre <3

Hun blev aflivet hjemme hos mine forældre, mens hun lå i mit skød og jeg holdt hende i mine arme og kyssede hendes lille hoved. Hun var helt tryg og afslappet, og jeg var hos hende til det sidste - Det betyder alt for mig!

Folk, der ikke har en hund eller et andet kæledyr, vil nok sige jeg er åndssvag, men jeg er fuldstændig knust over tabet af min lille pige, hun var, og vil altid være, en del af vores lille familie. Jeg syntes bare, jeg ville dele det med jer og forklare stilheden på bloggen - og så er det sikkert også meget sundt for mig, at skrive det hele ned.

Jeg glæder mig over alle de fantastiske tider jeg har haft i Zilles selskab, hun har altid været verdens bedste og mest trofaste hund. Jeg har levet længere tid med hende, end uden hende, og jeg savner hende allerede helt enormt! Jeg kigger efter hende hele tiden og forstår ikke, jeg ikke kan høre hendes små poter som altid fulgte efter mig uanset hvad jeg lavede. Men selv om jeg er fuldstændig ødelagt indeni, så ved jeg, at vi gjorde det rigtige for hende <3

23 kommentarer:

  1. Det er jeg ked af at høre søde :-( Mistede selv min hund gennem 12 år, for 3 år siden nytårsaften. Det er ikke sjovt at miste, det er jo nærmest et familie medlem. Øv.

    Sender en masse knus <3

    SvarSlet
  2. Åh hvor må det ha' været hårdt!

    SvarSlet
  3. Det er jeg virkelig ked af at høre! :( Er sikker på at i har nydt hinandens selskab!

    Mange knus<3

    SvarSlet
  4. Årh det er jeg ked af at høre:-( min mands søster havde en hund magen til din. Det var hendes barn hendes et og alt så hun var helt knus da hun blev nød til at aflive den .. Der gik lang tid før hun var oven på igen men smerten bliver mindre med tiden.. Men forsvinder aldrig da det jo er et dyr som nan har haft tæt ind til en.

    http://fashionwithaprize.bloggersdelight.dk

    SvarSlet
  5. Idag, for et år siden, blev min 7 års fødselsdagsgave, min lille kat, aflivet. Han har fuldt mig gennem hele min barndom, og ungdom. Det er et familiemedlem, og det gør virkelig ondt! Kan kun sige at tiden læger så, og at du senere hen kommer til at smile ved tanken om Zille, selvom du savner hende. Jeg vil gå ud og lægge en blomst på graven nu <3

    SvarSlet
  6. Årh, det er jeg ked af. :( Vi har selv været ramt på dyreplanet de sidste par år. Mistede vores højtelskede hittekat, Vips, der fik organsvigt. Hun skreg hele vejen til dyrlægen og døde i mine arme. Hun var meget, meget speciel for mig, og jeg hyler stadig, når jeg skal skrive om hende. I foråret mistede mine forældre så deres kongepuddel, som jeg passede som hvalp. Hun havde været leversyg i to-tre år og fået dyr medicin, men var begyndt at få vand i lungerne. Dagen efter døde vores kat, Shiloh, af cystenyrer. Det var nogle hårde dage.

    Det er hårdt at miste dyr, fordi vi tager dem til os som en del af familien. De elsker os ubetinget og forholdet til dem er mindre kompliceret end det forhold, vi har mennesker imellem. Giv dig tid til at mærke sorgen og få den ud. Det gøre mere ondt at pakke den væk, for før eller siden vil den boble op igen med fornyet styrke. Og husk at ingen sort er forkert - de, der ikke forstår, man kan sørge over dyr, har desværre aldrig oplevet det specielle forhold, man kan have. Og de går virkelig glip af noget!

    Mange tanker til dig og Zille, der nu har fred.

    http://line-walking-on-a-thin-line.blogspot.dk/

    SvarSlet
  7. Årh fik helt blanke øjne da jeg læste det! ;( Det er jeg rigtig ked af at høre med din lille
    Zille pige! <3 Det var det helt rigtige at gøre også selvom det hårdt at gøre. Vi blev også
    nød til at aflive vores gamle bordercollie Vallie, da hun blev alt for syg her for et par
    år siden og det var også hårdt. Kender godt til følelsen! ;( Synes det var en rigtig fin
    måde, at du holdte hende helt til det sidste, så hun var rigtig tryg som du skriver. :)
    Er sikker på at lille Zille er oppe i hunde himlen og har det og måske løber hun rundt og
    leger, med vores gamle Vallie. Jeg sender dig også mine varmeste tanker. <3

    SvarSlet
  8. Hvor ser hun bare dejlig ud Louise og hvor er jeg ked af det, på jeres vegne og jeg kondolerer.
    Jeg har ikke selv hund eller andre kæledyr, men synes bestemt ikke at du er åndssvag. Jeg ville så gerne selv have en hund, og at den ikke har det godt længere og man intet kan gøre må være noget af det væreste.
    Men jeg er slet ikke itvivl om, at hun har haft det bedste liv, hun kunne ønske sig og den dejligste familie :) <3

    SvarSlet
  9. Årh, hvor er jeg ked af at høre det - og så lige op til jul :-(
    Det gør rigtig ondt at miste et kæledyr, så jeg kan kan sagtens sætte mig i dit sted! I sommeren 2009 fik jeg mig en lille kat, Felix, som var blevet fundet i en grøft. Han var kun 4 uger gammel, da han kom hjem til mig. Jeg opfostrede ham med modermælkserstatning fra dyrelægen, og passede rigtig godt på ham. En morgen var han ikke kommet hjem, efter han havde været ude at rende om natten, og samme dag fandt min kæreste og jeg ham kørt ned :-(

    SvarSlet
  10. Du er i mine tanker. Det er aldrig sjovt at skulle gøre sådan noget. Har selv været det igennem med min egen hund, og vi blev også nød til at sige farvel pga. sygdom! Det er hårdt, og jeg ved det er hårdt, men kan hilse at sige, at smerten bliver mindre. Den går dog aldrig helt væk, men det bliver bedre. <3

    SvarSlet
  11. Er jeg godt nok ked af at høre :/
    men selvom det var hårdt er jeg sikker på det var det rigtige!
    Op med humøret smukke & massere af varme tanker herfra! <3

    xoxo
    Simoneshverdagstanker.blogspot.dk

    SvarSlet
  12. Åhhh, kan VIRKELIG sætte mig ind i det. For et par mdr siden blev min lille yorkshire terrier, Tinkerbell, aflivet, fordi han havde angst .. Savner ham sådan <3 :'( Han var som et barn - min lille baby <3

    Jeg er virkelig ked af det på dine vegne, håber, at du får en god jul på trods <3

    Kæmpe kram til dig!!

    SvarSlet
  13. Årh, det er jeg virkelig ked af at høre søde louise!
    det er svært at miste, uanset hvad.

    Jeg sender dig et kæmpe, kæmpe kram <3

    //
    www.simonie.dk

    SvarSlet
  14. Jeg græder snot lige nu... Og det er ikke bare noget jeg skriver, for at virke medfølende... Det gør jeg virkelig... Måske fordi jeg selv har mistet flere dyr, og nogle af dem indenfor ganske kort tid? Jeg kan fuldt ud sætte mig i dit sted, og jeg ved hvad du går igennem lige nu. Det er jo for helvede et familiemedlem gennem mere end 13 år du/i har mistet! Men i gjorde det helt rigtige for hende, ved at give hende fred, inden det blev værre, - og jeg er sikker på at hvis hun kunne snakke, havde hun takket jer og fortalt hvor meget hun elskede jer, lige inden hun lukkede sine fine små øjne i, for sidste gang <3

    Titusinde varme og trøstende kram er hermed sendt din vej. God jul <3

    - Anja / colors-ofmylife.blogspot.dk

    SvarSlet
  15. øv :-( jeg kan slet ikke holde til at høre på den slags..


    Jeg har en ny giveaway på min blog, hvor jeg sammen med Morfars Moustache udlodder et gavekort på 200 kr. til deres online shop. Jeg håber du vil deltage! :-)
    http://www.rikkesunds.blogspot.dk/2012/12/giveaway-morfars-moustache.html

    Knus

    SvarSlet
  16. Åh, det gjorde ondt at læse dette.
    Jeg har selv en lille Westie herhjemme, som har fulgt mig siden barndommen (1999 også), og det må da være noget af det hårdeste at miste. Det er jo både ens kæledyr men også på mange måder ens bedste ven!
    Jeg sender dig de varmeste tanker <3

    xx

    SvarSlet
  17. Åh, søde Louise.. Jeg føler med dig. Har selv min dejlige golden retriever på 11. år, som man godt kan begynde at mærke, er blevet ældre.. Kan slet ikke forestille mig, at miste hende :(

    Det er som et familiemedlem, man har mistet.. Varme tanker går til dig og din familie. Glædelig jul!

    Knus Mette / http://mettebrandtdanielsen.blogspot.dk/

    SvarSlet
  18. Åh hvor har jeg ondt af dig, har selv en lille hund og hun betyder også rigtig meget for mig, så sender virkelig varme tanker til dig!

    Håber ellers du får en god jul!

    btw. så syntes jeg din blog er rigtig fed! er fæstlæser, skal vi følges?

    www.thebcloset.blogspot.dk

    SvarSlet
  19. Ih, hvor er det bare trist at læse. Ingen der nogensinde har haft et kæledyr, vil sige du er fjollet, for de kommer til at betyde alting, de små kræ. Min egen gamle kat Froy blev også aflivet for et par måneder siden:

    http://musicismysecret.blogspot.dk/2012/11/love-comes-in-colors-i-cant-deny.html

    I år har været første jul uden Froy og uden min mor. Det har ikke været så sjovt. Men husk at mindes Zille og husk på alle de gode stunder, I har haft sammen. Og giv dig selv lov til at være ked af det.
    Og god jul!

    SvarSlet
  20. Varme tanker og kram til dig. Det er bare SÅ hårdt. Har selv to små hunde hos mine forældre som jeg elsker sindssygt højt! Så kan sagtens sætte mig ind i, hvordan du har det.

    SvarSlet
  21. Hvor gør det ondt at høre:(
    Jeg ved hvor ondt det gør at miste et dyr.
    Min lille kat døde, da hun var 8 måneder, og det var min anden kat, der fødte hende, så havde hende lige fra den dag, hun blev født, og det gør lige så ondt indeni mig den dag idag som for 9 måneder siden.

    www.dyreglad-pige.blogspot.com

    SvarSlet
  22. Håber du har haft en rigtig glædelig jul,
    på trods af tabet af din lille Zille. <3
    Håber på at høre fra dig inden nytår,
    men hvis ikke så ønsker jeg dig rigtig godt
    nytår og håber du kommer godt ind i det nye år! :)

    KNUS <3

    SvarSlet
  23. Åh nej! :( Jeg fik min første hund for 3 år siden, så jeg ved ikke (endnu), hvordan det er at miste sin hund... Men jeg kan love dig for, at jeg bestemt ikke glæder mig til den dag hun ikke er her mere! :(

    SvarSlet

Tusind tak for din kommentar, jeg svarer snarest ♥