It's all about enjoying the little things ♥

12.08.2014



Godmorgen til jer <3
Jeg skriver sjældent personlige indlæg på bloggen, og det er egentlig heller ikke fordi jeg har tænkt mig at gøre det i dag. Men jeg har alligevel brug for, at bloggen her bliver lidt mere "mig".

Jeg er typen, der tænker meget over alting - Tit nok også for meget. Og når man tænker meget, kan man også godt hurtigt komme til at bekymre sig lidt for meget - I stedet for bare at være tilstede i nu'et, og glæde sig over det man står i, lige nu. I en travl hverdag, kan det selvfølgelig også være svært bare at træde et skridt tilbage, løfte hovedet - og bare lade ham dér, der kommer spurtende med fyldt indkøbskurv og nærmest tackler dig på vejen, komme foran dig i køen. Men måske er det lige her, midt i supermarkedet, at man kan få øjnene op for en af de der små bitte ting, som gør hverdagen lidt hyggeligere? 

Det skete i hvert fald for mig i går. Der var flere kasser åbne, og lange køer. Mens jeg stod og ventede, lagde jeg mærke til kassen ved siden af. Her var der en ældre mand, der ikke kunne høre, hvor meget hans indkøb blev, og derfor var han jo lidt længere tid om at komme igennem kassen. Han stod samtidigt og fumlede lidt med sin pung, mens pigen bag kassen bare var et stort smil og meget hjælpsom - Jeg elsker sådan noget! Glæde, positivitet og overskud smitter virkelig.
Samtidigt lagde jeg mærke til, at ekspedienten havde et vildt sødt hårbånd på, bundet oppe på hovedet, og så havde hun stylet sit hår i rigtig pinup-stil, med krøller i pandehåret. Jeg ved ikke hvorfor, jeg synes bare det var så fint at hun havde gjort så meget ud af sit hår, selv om hun bare skulle sidde der i kassen, iført en kedelig uniform :-)

Egentlig ved jeg ikke, hvorfor jeg deler det her. Det jeg prøver at sige er nok bare, at selv de mindste ting i hverdagen, kan give glæde og kan være med til at gøre resten af dagen bedre. Læg mærke til de helt små ting, og nyd dem, lige her og nu. Og smil til dem du møder på din vej, kassedamen, buschaufføren, den ældre dame med hunden - Måske kan du vende deres dårlige dag, til en god dag! Samtidigt vil du helt sikkert også selv blive i bedre humør :-)

- Knus L.

10 kommentarer:

  1. Dejligt indlæg, jeg ser desværre altid de negative ting frem for de positive. :(

    / Liselotte

    SvarSlet
    Svar
    1. Det kan også være rigtigt svært at se det positive. Tror man skal træne sin hjerne til det.
      Men ind i mellem er det bare næsten umuligt, desværre <3

      Slet
  2. Årh hvor sødt. De små ting i hverdagen <3

    SvarSlet
  3. Jeg kunne ikke være mere enig! Jeg sætter så meget pris på glade butiksansatte (selvom jeg godt fatter, at du mener det lidt mere generelt) - det gør bare en SÅ stor forskel, når man står dernede i køen i Netto hver dag. I "min" Netto arbejder der den sødeste dreng på en 15-16 år, som bare altid har et kæmpe smil på, og giver en lille sjov kommentar med på vejen. Sådan nogle små ting er bare guld værd :-D

    Knus <3
    www.kunsanne.blogspot.dk

    SvarSlet
    Svar
    1. Du har så ret! Glade butiksansatte gør en KÆMPE forskel, synes jeg! Fedt at der er sådan en sød dreng ansat i din Netto. Et smil og en sjov bemærkning gør bare dagen så meget bedre! Fedt du delte det søde <3

      Knus <3

      Slet
  4. Er så enig. Det er så nemt at blive fanget i alle ens "problemer", men hallo? Hvor mange af os har rent faktisk nogle særligt store problemer? Man skal huske på, hvor heldig man er. <3

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja lige præcis! Og selv om man måske går igennem en svær periode, er der jo stadig de små, hyggelige, glædelige glimt i hverdagen - det er bare med at få øje på dem <3

      Slet
  5. Dejligt indlæg! Hvis der var en "synes godt om"-knap, ville jeg trykke på den! :-)

    SvarSlet

Tusind tak for din kommentar, jeg svarer snarest ♥